Modernizari

Activitatile care se executa in cadrul operatiilor de modernizare sunt solicitate prin intermediul unui caiet de sarcini de catre beneficiar si ele pot include cerinte obiective de modificari structurale ale vagonului (fara structura de rezistenta) si ca design.

Astfel în cadrul operatiilor de modernizare s-au executat modificari ale tipurilor de incalzire – ventilatie ale vagoanelor (adaptare si motare instalatie de climatizare si incalzire cu refularea aerului cald pe la fereastra), montare de WC-uri ecologice, montare instalatii de sonorizare performante, modificarea tablourilor electrice prin utilizarea unor componente mai performante, utilizarea unor usi de acces inteligente (cu inchidere si autoblocare la atingerea vitezei de peste 5 km a vagonului), utilizarea unor boghiuri mai performante (care pot atinge viteze de 160 km/ora), realizarea peretilor vagonului si a altor accesorii din poliester armat cu fibra de sticla (elementele utilizate fiind modulate), intr-un cuvant utilizarea unor materiale de ultima generatie.

Scurt Istoric

 

Atelierele CFR Grivita SA este o societate reparatoare de material rulant cu specific si traditie in efectuarea serviciului de întreținere, reparare, modernizare și reconstructie a vagoanelor de calatori. De asemenea în cadrul societății sunt întreținute și reparate o gamă largă de vagoane de marfă.
Atelierele CFR Grivita SA a luat ființă in anul 1897 pentru reparatia locomotivelor cu abur si a vagoanelor de calatori, parcurgand in decursul timpului o serie de etape in evolutia tehnica si tehnologica, pentru a detine in prezent o pozitie de varf in randul reparatorilor de vagoane de calatori pentru traficul intern si international a vagoanelor cu regim special, dormitoare, cusete, restaurante, saloane, trenuri de epoca si vagoane pentru uzul administratiei.

Siguranta si confort

Venind in intampinarea solicitarilor principalilor nostri beneficiari in ultimii 4 ani s-a intensificat actiunea de reabilitare a vagoanelor de calatori de constructie veche si aducerea acestora la nivelul cerintelor actuale atat in privinta confortului cat si a sigurantei circulatiei.

Vagoanele au fost dotate cu instalatii de climatizare, echipamente audio-video, instalatii de sonorizare radioficare, instalatii sanitare ecologice, mobilier ergonomic, dispozitive de actionare automatizare si cu posibilitati de temporizare module de poliester armat cu fibra de sticla, instalatie de frana cu actionare electropneumatica si sistem de inhibare a semnalului de alarma etc.

Specialistii nostri pot oferi suportul tehnic, atelierele productive au posibilitatea concretizarii diverselor solutii iar flexibilitatea organizatorica si dotarile existente ne fac disponibili multiplelor solicitari ale clientilor. Avem capabilitatea de a efectua amenajari, dotari cu echipamente si instalatii cu diverse grade de complexitate, reconstructii si modernizari la o gama larga de vagoane de calatori construite in tara sau strainatate de generatii mai noi sau mai vechi, indiferent ca sunt in regim de unicat sau mici serii.

In cadrul reparatiilor ce se realizaează la Atelierele CFR Grivita SA, se utilizează echipamente si subansamble de ultimă generatie de la furnizori renumiti, cum ar fi: SMC, Festo, Vossloh, Dowalwerke, Semco, IFE, Escha, Turck, Faiveley, SACME, Kovis, Bonatrans, Taraflex, Altro etc.

Lista standurilor si dispozitivelor speciale atestate de AFER

Nr.
crt.

Denumire

Nr. identificare

1. Linia C.F. cu planeitate controlată L1
2. Linia C.F. cu planeitate controlată L2
3. Linia C.F. cu planeitate controlată L24
4. Dispozitivul de măsurat distanța dintre fețele exterioare ale buzelor roților osiei montate 030-05.2003
5. Dispozitivul de măsurat diametrul roții în planul cercului nominal de  rulare 44-09-2003
6. Dispozitivul pentru verificarea jocului radial  al rulmenților radiali cu role cilindrice 008 DC
7. Dispozitivul pentru verificarea jocului axial al rulmenților radiali cu role cilindrice 011.00 DC
8. Dispozitivul pentru verificat dimensiunile buzei roții 119-92
9. Stand de probat instalație de sonorizare pentru vagoane G 149
10. Stand pentru verificarea dezechilibrului static al osiei montate 279 DR
11. Standul pentru probarea pneumatica a robinetelor frontale de aer si a semiacuplărilor de aer 280 DR
12. Dispozitivul de măsurat asimetria osiei montate 297.0 V
13. Stand verificat cadre boghiu tip GP 200 G 386
14. Stand pentru probat cilindrul de acționare al patinei electromagnetice G 417
15. Stand de verificare a gabaritului CFR de vagon G 511
16. Standul  pentru măsurarea  rezistentei electrice la vagoane G 515
17. Instalația tensometrică  tip AET 10 cu traductoare de sarcina pentru determinarea sarcinilor pe roți 20500
18. Standul de măsurat șasiu si cutie la vagoane de călători  20505

G 513

19. Stand pentru măsurat cadru de boghiu  tip Y 25 20653

G 512-00

20. Standul de alimentare cu energie electrică pentru probat instalația electrică a vagoanelor de călători, cu patru tensiuni de ieșire 20656
21. Stand pentru demontat, montat și verificat sub sarcină boghiu tip GP 200 30328
22. Stand pentru verificat dezechilibrul dinamic al osiei montate 30341
23. Standul pentru încercat aparate de ciocnire 30354
24. Stand pentru măsurat rezistența electrică a osiei montate 30377
25. Standul de probat distribuitoare de aer tip KE 1c SL 40366
26. Standul pentru încercarea acceleratorului de frânări rapide tip EB și supapelor de alimentare întârziată 40371
27. Stand de asamblat prin presare elemente componente ale osiei montate. 40503
28. Stand pentru încercat la tracțiune componentele timoneriei de frână și atelaj suspensie 40625
29. Standul pentru verificat boghiu tip Y 25 si boghiu tip H sub sarcina de proba 40754
30. Standul pentru verificarea finală a instalației de frână a vagonului 40807
31. Stand de montat și verificat boghiu tip Minden-Deutz 40808
32. Standul pentru încercarea releului de presiune DU 21 / 2,2 40844
33. Stand pentru măsurat cadru boghiu tip Minden-Deutz 40863
34. Stand de montat și verificat boghiu tip Minden-Deutz 40892
35. Standul pentru verificarea finală a instalației de frână a vagonului 40944
36. Stand pentru încercarea supapei de siguranță  tip M 41075
37. Stand  pentru probat amortizoare hidraulice și cu fricțiune 41088
38. Stand pentru probat regulatoare antipatinaj tip M2 și MWX2. 41089
39. Stand pentru rodajul regulatoarelor  antipatinaj tip M2, M3  și MWX2 41115
40. Standul pentru probat ventilul de accelerație tip MWB 41243
41. Standul pentru verificarea finală a instalației de frână a vagonului 41285
42. Standul pentru încercarea la ploaie a vagoanelor 41336
43. Stand pentru încercarea hidraulică a semiacuplărilor de aer tip FK 7 / A și FK 7 / B 41349
44. Stand de probat ventilul DMV – 9 / T1 41358
45. Stand de probare ventile de descărcare tip M și MA 41365
46. Stand pentru probat cilindrii de frână cu regulator de timonerie încorporat tip CK10 și PB 10. 41368
47. Stand pentru măsurat șasiul și cutia vagoanelor 41379
48. Standul pentru probat ventilul de comandă tip KZ-M 41412
49. Stand pentru măsurat șasiul și cutia vagoanelor 41501
50. Standul de probat instalațiile electrice ale vagoanelor de călători 41827
51. Stand pentru probat regulatorul centrifugal de presiune tip AR-11 41864
52. Standul de probat indicatoare optice AZ 6 și supapă reducere presiune tip R 38 41889
53. Stand pentru probarea arcurilor elicoidale si in foi 50204
54. Standul de probat regulatoare automate de timonerie tip DRV și tip DA2 50644
55. Standul de încercat la tracțiune aparat de legare 50647

Vagon autodescărcător seria Tals

Lungimea vagonului peste tampoane: 14540 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Înălțimea vagonului de la ciuperca șinei: 4200 mm;

Tip boghiu: Y25 Cs;

Viteza maximă: 100 Km/h;

Frână automată tip: KE-GP;

Volum util: 68 mc;

Numărul gurilor de încărcare: 1;

Dimensiunea gurilor de încărcare: 1200 x 12800 mm;

Numărul trapelor de descărcare: 4

Dimensiunea trapelor de descărcare: 1200 x 5800 mm;

Vagon basculant seria Fans cu acționare electrohidraulică

Lungimea vagonului peste tampoane: 11600 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Număr de buncăre: 2;

Lungimea interioară a buncărului: 4280 mm;

Lățimea interioară a buncărului: 2790 mm;

Volum util: 2×18 m3;

Înălțimea vagonului de la ciuperca șinei: 3512 mm;

Viteza maximă:

  • încărcat- 100 Km/h;
  • gol- 120 Km/h;

Tip boghiu: Y25 Lsd 1-629;

Frână automată tip: KE-GP-A;

Tară vagon: 29,5 t;

Încărcare maximă: 60,5 t;

Bateriile electrice pentru echipamentul hidraulic de basculare sunt încărcate de un generator acționat pe osie în timpul rulării;

Vagon cu acoperiș și descărcare controlată prin gravitație pentru transportat cereale seria Taoos

Lungimea vagonului peste tampoane: 16000 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Dimensiunile gurii de încărcare: 10120 x 1200 mm;

Dimensiunile gurii de descărcare: 800 x 1100 mm;

4 guri de descărcare, cu refulare axiala, actionate in perechi

Înălțimea vagonului: 4130 mm

Viteza maximă:

  • încărcat- 100 Km/h;
  • gol- 120 Km/h;

Tip boghiu: Y25 CsII(DB);

Frână automată tip: KE-GP;

Tară vagon: 24,5 t;

Încărcare maximă: 67 t;

Vagon platformă seria Regs

Lungimea vagonului peste tampoane: 19900 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Înălțimea vagonului de la ciuperca șinei: 2535 mm;

Lungime maximă pentru încărcare: 18500 mm;

Lățime maximă pentru încărcare: 2650 mm;

Viteza maximă:

  • încărcat- 100 Km/h;
  • gol- 120 Km/h;

Frână automată tip: KE-GP;

Tip boghiu: Y25 CsII 4.0/a-AGE;

Nr. dispozitive pentru fixarea containerelor: 12

Zona utilă: 49,2 m2;

Tară vagon: 24,5 t;

Încărcare maximă: 55,5 t;

Vagon pentru transportul autoturismelor în trenuri de călători tip 98.83

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm.

Ecartament: 1435 mm;

Tip boghiu: Minden-Deutz SEAP;

Viteza maximă: 160 km/h;

Frână automată tip: KE-R-A-Mg (D);

Sursă statică tip SSVF 200 conform UIC 550;

Sarcina maxima utila: 15 t;

Greutatea maximă a vehiculului: 2,5 t;

Ecartamentul liniei de ghidare și de fixare a dispozitivelor pentru calarea roților: 1995 ± 5 mm.

Înaltime primul planșeu: 1160 mm;

Înaltime al doilea planșeu: 2960 mm;

Capacitate: 9 cars;

 

Reconstructie vagon salon seria 2191

 

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu: Y 32 R;

Viteza maximă de circulație: 200 Km/h;

Frână automată tip: KE-PR-Mg-(D);

Instalație sanitară:

  • 2 rezervoare pentru apa rece (capacitate 2×400 l);
  • 2 rezervoare de retenție (capacitate 2×400 l);
  • 2 cabine WC prevăzute cu unitati vacuumatice.

Uşi de acces tip louvoyant-culisante cu închidere electro-pneumatică, închidere automată şi blocare pentru viteze mai mari de 5 km/h, conform UIC 560;

Număr de locuri / Număr de locuri prioritare: 74 / 10;

Iluminare cu tub LED în salonul pentru pasageri și spoturi LED în platformele de acces, cabinele de toaletă și lumini de lectură;

Sursă statică multitensiune conform UIC 550, 552, 565-1:

  • Tensiune de intrare: 1000 V/16 2/3 Hz; 1500 V/50 Hz; 1500 Vcc; 3000 Vcc;
  • Tensiuni de ieşire: 3×400 V/50 Hz, 230 V/50 Hz and 24 Vcc;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu Freon ecologic tip R134a conform UIC 553;

Sistem de inhibare a semnalului de alarmă;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;

Sistem centralizat de diagnoză pentru principalele instalaţii ale vagonului.

Vagon AVA 200

 

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu: Y32R;

Viteza maximă de circulaţie: 160 Km/h;

Frână automată tip: KE-PR(D);

Instalatie sanitara:

  • 2 rezervoare pentru apa rece;
  • 2 rezervoare de retentie ;
  • 2 cabine WC prevăzute cu unitati vacuumatice.

Uşi de acces tip louvoyant-culisante cu închidere electro-pneumatică, închidere automată şi blocare pentru viteze mai mari de 5 km/h, conform UIC 560;

Numar de locuri: 80 de locuri duble cu sistem Funturo și prize de 230 V 50 Hz pentru fiecare scaun;

Echipament WI-FI cu router și control prin computer;

Iluminare cu led adaptiv in functie de intensitatea luminii exterioare;

3 antene pentru conexiuni LTE si GPS inclusiv antene pentru sistemul AMIT;

Sursă statică multitensiune conform UIC 550:

  • Tensiune de intrare: 1000 V/16 2/3 Hz; 1500 V/50 Hz; 1500 Vcc; 3000 Vcc;
  • Tensiuni de ieşire: 24 Vcc, 230 V/50 Hz, 3×400 V/50 Hz;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu Freon ecologic tip R134a conform UIC 553;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS.

Sistem centralizat de diagnoză pentru principalele instalaţii ale vagonului.

Reconstructie vagon salon seriile 19.76 și 21.76 var. II

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu: GP200S

Viteza maximă de circulaţie: 160 Km/h;

Frână automată tip: KE-GPR(D) sau KE-PR-Mg(D);

Instalatie sanitara:

  • 2 rezervoare pentru apa rece;
  • 2 rezervoare de retentie
  • 2 cabine WC prevăzute cu unitati vacuumatice;

Uşi de acces tip louvoyant-culisante cu închidere electro-pneumatică, închidere automată şi blocare pentru viteze mai mari de 5 km/h, conform UIC 560;

Numar de locuri:

  • 54 pentru vagoanele seria 19.76;
  • 84 pentru vagoanele seria 21.76;

Sursă statică monotensiune tip SSVC 13:

  • Tensiune de intrare: 1500 V/50 Hz;
  • Tensiuni de ieşire: 24 Vcc, 230 V/50 Hz, 3×400 V/50 Hz;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu Freon ecologic tip R134a sau R407c, conform UIC 553;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;

Sistem de supraveghere video: tip CCVT.

Sistem centralizat de diagnoză pentru principalele instalaţii ale vagonului.

Revizia si modernizarea vagoanelor tip 22.90 si 88.90

Lungimea vagonului peste tampoane: 26.400 mm;

Ecartament: 1.435 mm;

Inaltimea de la nivelul sinei: 4.050 mm;

Viteza maximă de circulaţie: 200 km/h;

Tip boghiu: Minden Deutz;

Frână automată tip: KE-GPR-Mg(D) ep, NBÜ;

Tara vagon: 42,9 t pentru ambele tipuri de vagoane;

Sursă statică multitensiune tip SSVC 43:

  • Tensiune de intrare: 1000 V/16 2/3 Hz; 1500 V/50 Hz; 1500 Vcc; 3000 Vcc;
  • Tensiuni de ieşire: 24 Vcc, 230 V/50 Hz, 3×400 V/50 Hz;

Instalatie actionare usi: electro-pneumatica cu control centralizat prin cheie RIC;

Instalatie sanitara:

  • 2 cabine WC prevazute cu unitati de macerare pentru vagoanele salon;
  • 1 cabina WC pentru PMR prevazuta cu unitati de macerare pentru vagoanele restaurant;
  • Incalzire apa calda, pompa de recirculare apa, filtru UV pentru bucatariile din vagoanele restaurant;

Numar de locuri:

  • 74 locuri pentru vagoanele salon;
  • 42 locuri la mese, 1 loc pentru PMR si 1 loc in compartimentul de serviciu;

Zona de racire pentru carucioare mobile și vitrina frigorifica pentru mancare în vagoanele restaurant.

Revizie și modernizare vagoane seriile Bmz1, Bmz2 and Bmz3

Lungimea peste tampoane:  26.400 mm;

Ecartament: 1.435 mm;

Inaltimea de la nivelul sinei: 4.050 mm;

Viteza maximă de circulaţie: 200 km/h;

Tip boghiu: Minden Deutz;

Frână automată tip: KE-GPR-Mg(D) ep, Nbű;

Tara vagon gol: 42,9 t;

Sursă statică multitensiune tip SSVC 43:

  • Tensiune de intrare: 1.000 V/16 2/3 Hz; 1.500 V/50 Hz; 1.500 Vdc; 3.000 Vdc;
  • Tensiuni de ieşire: 3×400 V/50 Hz; 230 V/50 Hz; 24 Vdc;

Instalatie actionare usi: electro-pneumatica cu control centralizat prin cheie RIC;

Instalatie sanitara:

  • 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic pentru Bmz1 și Bmz3;
  • 1 cabina WC pentru PMR dotată cu oale WC tip vacuumatic pentru Bmz2;

Numar de locuri:

  • 42 locuri in 7 compartimente, 36 locuri in salon și 3 scaune rabatabile pe culoar pentru Bmz1;
  • 18 locuri in 3 compartimente, 10 locuri in salonul pentru copii, 5 locuri in zona pentru PMR, 1 compartiment pentru însoțitor, zonă multifuncțională cu 10 scaune rabatabile și bucătărie pentru Bmz2;
  • 72 locuri in 12 compartimente și 3 scaune rabatabile pe culoar pentru  Bmz3.

Revizie și modernizare vagon seria Bm235

Lungimea peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Inaltimea de la nivelul sinei: 4 050 mm;

Viteza maximă de circulaţie: 200 km/h;

Tip boghiu: Minden Deutz;

Frână automată tip: KE-GPR-Mg(D) ep, Nbű;

Tara vagon gol: 43 t;

Sursă statică multitensiune conform UIC 550:

  • Tensiune de intrare: 1000 V/16 2/3 Hz; 1500 V/50 Hz; 1500 Vdc; 3000 Vdc;
  • Tensiuni de ieşire: 3×400 V/50 Hz, 230 V/50 Hz and 24 Vdc;

Instalatie actionare usi: electro-pneumatica cu control centralizat prin cheie RIC;

Instalatie sanitara: 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic;

Numar de locuri: 72

Revizie vagoane seriile ABnrz, Bnrz și Bcm

Lungimea peste tampoane:  26.400 mm

Ecartament: 1.435 mm

Viteza maximă de circulaţie:

  • 140 km/h pentru vagoanele seriile ABnrz și Bnrz;
  • 160 km/h pentru vagonul seria BCm;

Tip boghiu:

  • Minden Deutz pentru vagoanele seriile ABnrz și Bnrz;
  • GP200 pentru vagonul seria BCm;

Frână automată tip:

  • KE-GPR-A (D) pentru vagoanele seriile ABnrz și Bnrz;
  • KE-GPR (D) pentru vagonul seria BCm;

Alimentare cu energie electrică:

  • Sursă statică monotensiune cu următoarele caracteristici: tensiune de intrare 1.000 V/16 2/3 Hz pentru vagoanele seriile ABnrz și Bnrz;
  • Sursă statică multitensiune cu următoarele caracteristici: tensiune de intrare 1.000 V/16 2/3 Hz, 1.500 V/50 Hz, 1.500 Vdc și 3.000 Vdc pentru vagonul seria BCm;

Uşi de acces: pivotant pliante, cu acţionare electropneumatică pentru închidere, deschidere și blocare la v > 5 Km/h;

Număr locuri:

  • 78 locuri pentru seria ABnrz;
  • 96 locuri pentru seria Bnrz;
  • 60 locuri pentru seria BCm

Instalatie sanitara:

  • 1 cabină WC dotată cu oală WC tip vacuumatic pentru seriile ABnrz and Bnrz;
  • 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic pentru seria BCm;

Echipament de detectare a fumului pentru vagonul seria BCm;

Vagon reconstruit clasa I şi clasa a II-a seriile 11.31 si 21.31

Carcasa: inox tip Z;

Lungimea vagonului peste tampoane: 26.400 mm;

Ecartament: 1.435 mm;

Viteza maximă de circulaţie: – 140 Km/h;

Tip boghiu: – Gorlitz Vm ;

Frână automată tip: – KE-GPR ;

Uşi de acces: basculant culisante cu acţionare electrică sau electropneumatică cu posibilitate de blocare la v > 5 Km/h şi temporizare;

Număr locuri:

  • 54 locuri pentru seria 11.31;
  • 60 locuri pentru seria 21.31;

Instalaţie sanitară:

  • 2 rezervoare apă, 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic cu capacitate de 200 litri;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică monotensiune cu următoarele caracteristici:

  • tensiune de intrare: 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi interiorul vagonului, indicarea rutei prin sistem GPS;

Vagon salon reconstruit clasa I si clasa a II-a seriile 19.83, 20.83

Lungimea vagonului peste tampoane: 24.500 mm;

Ecartament: 1.435 mm;

Viteza maximă de circulaţie: 160 Km/h;

Tip boghiu: Y 32 RS;

Frână automată tip: KE-PR(D) EP ;

Uşi de acces tip louvoyant- culisante cu acţionare automată, prevăzute cu instalaţii de comandă şi temporizare la închidere, închidere automată şi blocare-conform UIC 560;

Număr locuri:

  • 54 locuri pentru seria 19.83;
  • 76 locuri pentru seria 20.83;

Instalaţie sanitară: 2 rezervoare apă de cca 400 litri, 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic cu capacitate de 200 litri;

Alimentare cu energie electrică:sursă statică monotensiune cu următoarele:

  • tensiune de intrare 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;

Sistem de supraveghere video: tip CCVT.

Sistem centralizat de diagnoză pentru principalele instalaţii ale vagonului.

 

Vagon salon reconstruit seria 19.87

Lungimea vagonului peste tampoane: 24 500 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu: Y 32 RS;

Viteza maximă de circulaţie: 160 Km/h;

Frână automată tip: KE-GPR(D);

Instalaţie sanitară: 2 rezervoare apă, 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic cu capacitate de 200 litri;

Uşi de acces tip louvoyant- culisante cu acţionare automată, prevăzute cu instalaţii de comandă şi temporizare la închidere, închidere automată şi blocare-conform UIC 560;

Număr locuri: 54;

Alimentare cu energie electrică:sursă statică monotensiune cu următoarele:

  • tensiune de intrare 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;

Sistem de supraveghere video: tip CCVT;

Sistem centralizat de diagnoză pentru principalele instalaţii ale vagonului.

Vagon de viteza si confort sporit seriile 22.96, 84.96, 2276, 30.76 si 84.83

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu:

  • GP 200 pentru seriile 22.96, 84.83 şi 84.96;
  • Minden-Deutz pentru seria 30.76.

Viteza maximă de circulaţie:

  • 200 Km/h pentru seriile 22.96 şi 84.96;
  • 160 km/h pentru seriile 30.76 şi 84.83.

Frână automată tip:

  • KE-GPR-Mg(D) pentru seriile 22.96, 84.96, 2276 şi 30.76;
  • KE-GPR-(D) pentru seria 84.83.

Instalaţie sanitară:

  • 2 rezervoare apă, 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic cu capacitate de200 litri pentru seriile 22.96 şi 30.76;
  • 1 rezervor apă, 1 oală Wc tip vaccumatic, conectată la un vas de retenţie cu capacitate de 200 litri pentru seriile 84.83 şi 84.96;

Uşi de acces: pivotant pliante, cu acţionare electropneumatică cu posibilitate de blocare la v > 5 Km/h;

Uşii laterale pivotant pliante, cu acţionare electropneumatică cu posibilitate de blocare la v > 5 Km/h pentru persoanele cu mobilitate redusă;

Număr locuri:

  • 54 locuri (4 compartimente şi 3 saloane) pentru seria 30.76;
  • 60 locuri (4 sau 6 compartimente şi 3 saloane) pentru seriile 22.96 şi 2276;
  • 55 locuri (4 compartimente x 5 locuri şi 1 saloon x 35 locuri) pentru seriile 84.96 şi 84.83.

8 posturi pentru parcare biciclete (pentru seria 84.96);

2 posturi pentru transportat schiuri (pentru seria 84.96);

Seria 8483 are un compartiment pentru persoanele cu mobilitate redusă şi facilităţi de acces;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică monotensiune cu următoarele caracteristici:

  • tensiune de intrare: 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS;

Vagon cuseta reconstruit seria 44.31

Lungimea vagonului peste tampoane: 24 500 mm;

Ecartament: 1435 mm;

Tip boghiu: Gorlitz Vm;

Viteza maximă de circulaţie: 140 km/h;

Frână automată tip: KE-GPR;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică monotensiune cu următoarele caracteristici:

  • tensiune de intrare: 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Echipament de detectare a fumului

Sistem de supraveghere video: tip CCVT.

Uşi de acces pivotant pliante cu instalaţie de blocare la viteze mai mari de 5 Km/h;

Instalaţie sanitară: 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS.

Vagon dormitor reconstruit seria 71.70

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu: GP 200;

Viteza maximă de circulaţie: 160 km/h;

Frână automată tip: KE-GPR(D);

Sistem de inhibare a semnalului de alarmă: SAFI;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică multitensiune cu următoarele caracteristici, conform UIC 550:

  • tensiuni de intrare: 1000 V/16 2/3 Hz; 1500 V/50 Hz; 1500 Vcc; 3000 Vcc;
  • tensiuni de ieşire: 3×400 V/50 Hz, 230 V/50 Hz şi 24 Vcc;

Echipament de detectare a fumului;

Instalaţie sanitară:

  • 2 rezervoare pentru apă rece (capacitate 1450 l);
  • 1 rezervor pentru apă caldă (capacitate 300 l);
  • 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic;
  • 1 cabină de duş;
  • 1 rezervor de retenţie (capacitate 400 l);
  • chiuetă cu apă caldă şi rece în fiecare cabină.

Monitoare pentru materiale video în fiecare cabină ;

Sistem de supraveghere video: tip CCVT;

 

Vagoane business reconstruite seriile 84.76, 85.76 şi 86.76

Lungimea vagonului peste tampoane: 26 400 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Tip boghiu: GP 200;

Viteza maximă de circulaţie: 160 km/h;

Frână automată tip: KE-R (D);

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică monotensiune cu următoarele caracteristici:

  • tensiune de intrare: 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului;

Monitoare montate în spătarul scaunelor;

Conectare Wireless la internet;

Modul audio pentru căşti;

Număr locuri:

  • Seria 8476: un salon pentru persoanele cu dizabilităţi prevăzut şi cu 5 locuri business standard, dintre care 2 rabatabile, un salon combinat cu 12 locuri business exclusiv + 20 locuri business standard, un salon bar prevăzut cu minibar şi 4 locuri business standard;
  • Seria 8576: un salon business exclusiv cu 15 locuri, un salon business standard cu 44 locuri, un salon bar prevăzut cu minibar şi 4 locuri tip business standard;
  • Seria 8676: un salon business exclusiv cu 4 locuri, un salon business exclusiv cu 19 locuri, un salon bar care are şi 4 locuri business exclusiv ;

 

Rama reversibila tip zrbx, zrab si zrbz

Lungimea vagonului peste tampoane:

  • ZRBx and ZRAB – 25 700 mm;
  • ZRBz – 24 100 mm.

Ecartament: 1435 mm;

Tip boghiu: ZS 19058 Pa;

Viteza maximă de circulaţie: 120 km/h;

Frână automată tip: Charmilles C3 WLP şi C3 WIP;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică monotensiune cu următoarele caracteristici:

  • tensiune de intrare: 1500 V-50 Hz;
  • tensiuni de ieşire 1500 Vca/50 Hz; 3x400Vc.a./50Hz; 230Vc.a./50 Hz şi 24 V.c.c;

Număr locuri:

  • 56 locuri pentru ZRBx şi ZRBz;
  • 8 locuri la clasa I şi 48 locuri la clasa a II-a pentru ZRAB;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu Freon ecologic tip R407c;

Uşi de acces: pivotant pliante, cu acţionare electropneumatică cu posibilitate de blocare la v > 5 Km/h;

Informare pasageri: afişoare amplasate în exteriorul şi display-uri în interiorul vagonului, cu indicarea rutei prin sistem GPS.

 

Vagon cuseta tip ROLA seria 85.30

Lungimea vagonului peste tampoane: 24 500 mm;

Ecartament: 1 435 mm;

Viteza maximă de circulaţie: 120 Km/h;

Tip boghiu: Gorlitz V;

Frână automată tip: KE-GPR;

Instalaţie sanitară: 2 cabine WC dotate cu oale WC tip vacuumatic si rezervor de retenţie etanş şi ecologic;

Număr locuri: 38 pasageri + 1 însoţitor vagon;

Alimentare cu energie electrică: sursă statică multitensiune cu următoarele caracteristici, conform UIC 550:

  • tensiuni de intrare: 1000 V/16 2/3 Hz; 1500 V/50 Hz; 1500 Vcc; 3000 Vcc;
  • tensiuni de ieşire: 3×400 V/50 Hz, 230 V/50 Hz şi 24 Vcc;

Instalaţie de ventilaţie, încălzire şi climatizare complexă, total automatizată, cu un canal, cu Freon ecologic tip R 134a, conform UIC 553;

7 compartimente tip cuşetă cu 5 paturi;

sală de mese echipată cu frigider, aragaz cu butelie, chiuvetă etc.

 

Intretinere vagoane calatori

Intretinerea vagoanelor consta in determinarea gradului de uzura, coroziune sau deteriorare mecanica atât a vagonului cât si a elementelor care alcatuiesc vagonul. Astfel, aceste determinari se fac prin ridicarea vagonului si dezmembrarea elementelor care necesita activitati de reparare sau înlocuire cu elemente noi. Determinarile se fac cu aparate de masura si verificare adecvate si în standuri de proba, sau daca este suficient, doar vizual. Lucrarile care se efectueaza în cadrul diferitelor tipuri de intretinere includ operatii mecanice, de sudura, înlocuiri sau reconditionari de piese (în general amenajarile interioare ramân nemodificate, montate în carcasa si se verifica doar buna functionare a elementelor cinematice care intra în alcatuirea lor). De asemenea, unde este necesar, se reface sistemul de protectie anticoroziv, prin curatari, grunduiri, chituiri si vopsiri. Se verifica buna functionare a sistemelor de siguranta circulatiei (frâna, instalatia electrica, aparate de legare si tractiune), aceste verificari functionale se fac cu înregistrarea parametrilor echipamentelor si ansamblurilor demontate de la vagon.

 

Clienti

Snälltåget

Revizia tehnică și modernizarea a 19 vagoane ICK (Bm235) tip B si BD în perioada 2016-2017.

 

SNTFC CFR Călători SA:

Reparaţii Generale (RG): 220 vagoane în perioada 2006 – 2017;

Reparaţii Periodice (RP): 1462 vagoane în perioada 2006 – 2017;

Revizii Tehnice Intermediare şi Revizii Tehnice Generale (RTI, RTG): 1311 vagoane în perioada 2006 – 2017.

 

Locomore GmbH & Co. KG

Revizia tehnică și modernizarea a 8 vagoane ICK (Bm235) în perioada 2016-2017.

 

SVG

Revizia tehnică a 9 vagoane în 2016.

 

SNTFM CFR Marfă SA:

Adaptarea a 15 vagoane pentru seria 85-30 (cuşetă însoţitor tren RO-LA) în perioada 2004-2017;

Reparaţii Periodice (RP): 839 vagoane în perioada 2011-2017;

Anveloparea a 83 vagoane în perioada 2014-2015.

 

DB Cargo Romania:

Reparaţii Periodice (RP): 444 vagoane în perioada 2013-2017.

 

ROLLING STOCK COMPANY SA

Reparaţii Periodice (RP): 96 vagoane în perioada 2015-2017.

 

Unicom Tranzit SA

Reparaţii Periodice (RP): 7 vagoane în 2014.

 

Gevaro SA

Reparaţii Generale (RG): 1 vagon în 2012;

Reparaţii Periodice (RP): 53 vagoane în 2012;

Revizii Tehnice Intermediare şi Revizii Tehnice Generale (RTI, RTG): 54 vagoane în 2012.

 

CFD – Constructions Ferroviaires de Bagneres – France:

execuţia a 20 module de toaletă complete din PAFS în perioada 01.04.2006 – 30.04.2007.

 

CNCF:

Reparaţii Periodice (RP): 60 vagoane în perioada 1999-2004;